E-shopy ve zdraví a sportu: Jak 1 reklamní kreativa získala organicky přes 200 tis. zhlédnutí

E-shopy ve zdraví a sportu: Jak 1 reklamní kreativa získala organicky přes 200 tis. zhlédnutí

Dec 16, 2024

Dec 16, 2024

Tvorba reklamních kreativ na Metu (Facebook, Instagram) a TikTok je neoddiskutovatelnou součástí dnešního růstu vašeho podnikání – primárně pro e-shopy.

Příkladem může být česká značka sportovních brýlí VIF, která se díky výkonnostní reklamě na Facebooku (a pečlivou práci se značkou) stala jedničkou na českém trhu během 2 let.🚀

Testování mnoho kreativ bylo alfa-omega celého úspěchu VIF – od statických bannerů po videa.

Zde o tom pojednává případová studie od Petra Handlíře.

Reklama pro BrainMarket

Minulý rok jsem jakožto sportovec (potažmo UGC tvůrce ve sportu a zdraví) chtěl získat partnerství. Kvůli tomu, že využívám produkty od e-shopu BrainMarket.cz, rozhodl jsem se natočit kreativu na jejich produkt BrainMax Creatine (Creapure®), Kreatin monohydrát, 500 g, který pravidelně využívám pro navýšení fyzického a mentálního výkonu.

🔥 Zde je UGC reklama pro BrainMarket

Jak jsem jí udělal, aby organicky získala přes 200 000 zhlédnutí?

  1. Zaujmout pozornost během prvních 3️⃣ sekund

Jak se píše i v případové studii od mistra Meta reklamy, kreativa má moc přímo zacílit na konkrétního ideálního zákazníka z více kategorií (v případe VIF se jednalo např. o cyklistiku, atletiku, hobby sport atd.).

Vizuálem určujete, kdo se na reklamu bude nejvíce koukat. Jde zejména o ztotožnění se s figurantem v reklamě. Zároveň se tímto i samotné reklamy optimalizují. Například: Pokud na reklamě bude cyklista, přiláká více cyklistů. Více cyklistů kliká na reklamu, Meta optimalizuje pro více cyklistů. A tak dále. Tím máte možnost oslovit širší publikum dle kreativ a zároveň zacílit.

V případě produktu kreatin to bylo jasné: uživatelé chtějí vysportované, výkonné tělo. Proto kreativa směřovala tímto směrem.

😎 A to pomocí:

1. Efektivní hook pro cílovou skupinu (Tohle se stane tvému tělu, když začneš brát kreatin. Každý den, 4 týdny) – Dávání slibu, jakou hodnotu uživatel dostane, pokud dokouká do konce.

2.
Dobrý vizuál (V případě vaší značky/e-shopu nejlépe zahrnout i brand-codes)


2. Ukázka vašeho produktu do 3 sekund

Aby bylo jasné, o jaký produkt se jedná – musí se ukázat. Ideálně jeho využívání (záleží na typu reklamy).

Jde o:

  • Zapamatovatelnost produktu a značky (povědomí/image)

Máme 2 možnosti:

  1. Klient o produktu již ví a my mu chceme ukázat cennost produktu

  2. Klient o produktu nic neví – dál bude scroll-ovat a my mu chceme pouze posílit zapamatovatelnost produktu.

3. Výhody, vlastnosti a Social-proof pomocí Voice-over (+ Důvěra!)

Pouze si dejte prášek (minimální úsilí) a během 2 týdnu začnete pociťovat:

  • Více fyzické síly v posilovně,

  • Více energie k běhu,

  • Rychlejší zotavení.

A proč? Jelikož tvoje tělo začne produkovat více ATP (Adenosine Triphosphate). Ano, asi 98% sledujících nebude vědět, co to znamená – ale vypadá to, že já ano, tedy, že jsem odborník. A zasloužím si jejich důvěru.

Jak se tvoří hodnota?

4. CTA, neboli Výzva k akci (Prodeji, poptávce)

A po čtyřech týdnech… Více v popisu/na webové stránce/klikněte.

🧠 Mentální/kognitivní výhody, jako je zlepšení paměti, jasnější myšlení na kognitivně obtížný úkoly (ideál).

Pokud chceš začít pociťovat tyto výhody, zjistí více o nejlepším kreatinu na českém trhu.

Zde 👉🏼 Kreatin od BrainMarket.


Možností reklamních kreativ je mnoho…

Základem je, že reklama musí co nejvíce nevypadat jako reklama (tedy, tím lépe).

Mnoho lidí mluví o videích, ale bannery mají pořád svojí neoddiskutovatelnou roli.

  • Produktové

  • Aktuální, autentický UGC (User generated content – reference, použití atd.)

Pro začínající značku je nejlepší dát emoce a domněnky lehce do pozadí a soustředit se primárně na jasné výhody nabídky.

Cílem reklamy je, aby uživatel klik – a získal více přesvědčivých informací podaných správnou formou.

Těch jsem také udělal mnoho, i s důkladnou prací se značkou do budoucnosti.

Budoucnost video-kreativ❓

  1. Hyper-personifikace na základě dat (AI generované kreativy na základě uživatelských dat a preferencí)

  2. UGC (autentický obsah od uživatelů a mikro-influencerů)

  3. Testování. 💯

Ale hlavně – kreativy budou více a více působit jako běžné příspěvky, ne jako reklamy.

Chcete vytvořit efektivní reklamu pro váš e-shop ve sportu a zdraví, která bude prodávat produkty na vašem e-shopu a rozšiřovat vaší značku?

⚡️ Zarezervujte si 30 minutový telefonát ZDE, kde probereme aktuální možnosti:

Těším se na případnou spolupráci!

Samuel ze Starthere.