
Tvorba reklamních kreativ na Metu (Facebook, Instagram) a TikTok je neoddiskutovatelnou součástí dnešního růstu vašeho podnikání – primárně pro e-shopy.
Příkladem může být česká značka sportovních brýlí VIF, která se díky výkonnostní reklamě na Facebooku (a pečlivou práci se značkou) stala jedničkou na českém trhu během 2 let.🚀
Testování mnoho kreativ bylo alfa-omega celého úspěchu VIF – od statických bannerů po videa.

Zde o tom pojednává případová studie od Petra Handlíře.
Reklama pro BrainMarket
Minulý rok jsem jakožto sportovec (potažmo UGC tvůrce ve sportu a zdraví) chtěl získat partnerství. Kvůli tomu, že využívám produkty od e-shopu BrainMarket.cz, rozhodl jsem se natočit kreativu na jejich produkt BrainMax Creatine (Creapure®), Kreatin monohydrát, 500 g, který pravidelně využívám pro navýšení fyzického a mentálního výkonu.
🔥 Zde je UGC reklama pro BrainMarket
Jak jsem jí udělal, aby organicky získala přes 200 000 zhlédnutí?
Zaujmout pozornost během prvních 3️⃣ sekund
Jak se píše i v případové studii od mistra Meta reklamy, kreativa má moc přímo zacílit na konkrétního ideálního zákazníka z více kategorií (v případe VIF se jednalo např. o cyklistiku, atletiku, hobby sport atd.).
Vizuálem určujete, kdo se na reklamu bude nejvíce koukat. Jde zejména o ztotožnění se s figurantem v reklamě. Zároveň se tímto i samotné reklamy optimalizují. Například: Pokud na reklamě bude cyklista, přiláká více cyklistů. Více cyklistů kliká na reklamu, Meta optimalizuje pro více cyklistů. A tak dále. Tím máte možnost oslovit širší publikum dle kreativ a zároveň zacílit.
V případě produktu kreatin to bylo jasné: uživatelé chtějí vysportované, výkonné tělo. Proto kreativa směřovala tímto směrem.
😎 A to pomocí:
1. Efektivní hook pro cílovou skupinu (Tohle se stane tvému tělu, když začneš brát kreatin. Každý den, 4 týdny) – Dávání slibu, jakou hodnotu uživatel dostane, pokud dokouká do konce.
2. Dobrý vizuál (V případě vaší značky/e-shopu nejlépe zahrnout i brand-codes)

2. Ukázka vašeho produktu do 3 sekund
Aby bylo jasné, o jaký produkt se jedná – musí se ukázat. Ideálně jeho využívání (záleží na typu reklamy).
Jde o:
Zapamatovatelnost produktu a značky (povědomí/image)
Máme 2 možnosti:
Klient o produktu již ví a my mu chceme ukázat cennost produktu
Klient o produktu nic neví – dál bude scroll-ovat a my mu chceme pouze posílit zapamatovatelnost produktu.

3. Výhody, vlastnosti a Social-proof pomocí Voice-over (+ Důvěra!)
Pouze si dejte prášek (minimální úsilí) a během 2 týdnu začnete pociťovat:
Více fyzické síly v posilovně,
Více energie k běhu,
Rychlejší zotavení.
A proč? Jelikož tvoje tělo začne produkovat více ATP (Adenosine Triphosphate). Ano, asi 98% sledujících nebude vědět, co to znamená – ale vypadá to, že já ano, tedy, že jsem odborník. A zasloužím si jejich důvěru.
Jak se tvoří hodnota?

4. CTA, neboli Výzva k akci (Prodeji, poptávce)
A po čtyřech týdnech… Více v popisu/na webové stránce/klikněte.
🧠 Mentální/kognitivní výhody, jako je zlepšení paměti, jasnější myšlení na kognitivně obtížný úkoly (ideál).
Pokud chceš začít pociťovat tyto výhody, zjistí více o nejlepším kreatinu na českém trhu.
Zde 👉🏼 Kreatin od BrainMarket.

Možností reklamních kreativ je mnoho…
Základem je, že reklama musí co nejvíce nevypadat jako reklama (tedy, tím lépe).
Mnoho lidí mluví o videích, ale bannery mají pořád svojí neoddiskutovatelnou roli.
Produktové
Aktuální, autentický UGC (User generated content – reference, použití atd.)
Pro začínající značku je nejlepší dát emoce a domněnky lehce do pozadí a soustředit se primárně na jasné výhody nabídky.
Cílem reklamy je, aby uživatel klik – a získal více přesvědčivých informací podaných správnou formou.
Těch jsem také udělal mnoho, i s důkladnou prací se značkou do budoucnosti.

Budoucnost video-kreativ❓
Hyper-personifikace na základě dat (AI generované kreativy na základě uživatelských dat a preferencí)
UGC (autentický obsah od uživatelů a mikro-influencerů)
Testování. 💯
Ale hlavně – kreativy budou více a více působit jako běžné příspěvky, ne jako reklamy.
Chcete vytvořit efektivní reklamu pro váš e-shop ve sportu a zdraví, která bude prodávat produkty na vašem e-shopu a rozšiřovat vaší značku?
⚡️ Zarezervujte si 30 minutový telefonát ZDE, kde probereme aktuální možnosti:
Těším se na případnou spolupráci!
Samuel ze Starthere.