
Start. profilu
Jmenuji se Samuel Peška a jsem mistr České republiky v Paddle-boardingu (SUP).
Uvědomil jsem si, že kvůli tomu, že jsem z malého sportu (v Čechách s nižším ekonomickým potenciálem), musím o sobě dávat vědět. Prodávat svůj sport tím, že ho budu prezentovat a komunikovat jak jeho výhody, tak životní styl, který mi poskytuje.
Miluju sport, soutěžení a zdravý životní styl kolem něj. Rychlost, vytrvalost, výsledky.
A proto jsem nechtěl pouze přidávat příspěvky bez růstové strategie.
Chtěl jsem růst, a rychle.

Tři + 1 pilíře osobní značky na Instagramu
Začal jsem se třemi pilíři osobní značky na Instagramu:
Expertýza (co umím, co můžu předávat a učit).
Cílová skupina (lidi, co budou z mé expertýzy benefitovat – inspirovat se, chápat její problémy, potřeby, sny).
Positioning (jak mě lidé budou unikátně vnímat).
+ Monetizace (zpeněžení, či jiný cíl budování osobní značky).
Případ – 1 000 sledujících během 10 příspěvků z nuly.

Rozšiřování dosahu a růst
Vybral jsem si atraktivní téma cvičení (fitness, posilování).
Našel jsem si 10–20 atraktivních tvůrců v České republice i ve světě.
Vytvořil si tabulku List inspirace (Reference).
Sledoval, co funguje u konkurence – jaká témata, jaké hooks, jaké formáty (Reels/statiky/carousels).

Strategie tvorby obsahu
Vsadil jsem na krátká videa.
Vše zaznamenával do tabulky a vytvářel scénáře Reels atraktivních pro cílovou skupinu, kterou můžu přitáhnout do paddleboardingu (uživatelé Instagramu, kteří mají rádi zdravý životní styl, biohacking, cestování, péči o mentální zdraví).
Vytvořil jsem různé druhy témat:
Expertní (zejména o paddleboardingu).
Trendy/životní styl (rozšíření cílové skupiny).

Budování vizuální identity
Udělal si paletu (mood board) a vytvořil Instagramový účet s jasným benefitem.
Profilovka: Obličej, brand prvky (modrá barva, kudrnaté vlasy).
Bio: Odemkni se mnou tvůj potenciál těla a mysli.
Výběry: Tělo, mysl, život, SUP (předávání informací ze života).
Vizuální styl: Barevnost, hravost spojená s tradicí (Times New Roman font s menšími mezerami, lehce zrnitý filtr).

Struktura Reels
Obsah tvořil podle referencí a úspěšných struktur Reels:
Hook (zaujetí) během 3 sekund.
Obsah (udržení pozornosti – touha, zájem).
CTA (kam to směřovat).
Natáčení a střih videí
Točil záměrně svůj život (esteticky) – doplňkové záběry (B-rolls) ze cvičení, pádlování, cestování atd.
Doporučení: Natáčet záběry svého života z různých období, hodí se při budování osobního brandu.
Stříhám v Premiere Pro, grafiku dělám v Illustratoru, umím i After Effects. Na začátek ale stačí CapCut s dobrou strategií.
Testování digitálního obsahu
Videa jsem testoval na TikToku (má velký potenciál růstu).
První video (jak nabrat svaly) mělo více než 10 tisíc zhlédnutí – ihned mi napsali 2 lidé o možnosti tréninku, koučinku.
Vize: Popularizovat paddleboarding a růst osobní značky ve sportu a zdraví.
V tomto případě doporučuji být co nejkonzistentnější na TikToku (cca. 20 dní) a následně začít být každodenně konzistentní na Instagramu – PROTOŽE OBSAH MÁTE OZKOUŠENÝ A HLAVNĚ PŘEDTOČENÝ, za což vás Instagram pěkně odmění.
I kvůli tomu můj profil vystřelil a mám cca. 5 videí, které mají více jak 200 tis. zhlédnutí

Spolupráce a partnerství
Určil si, jaká partnerství bych chtěl.
Vybral si BrainMarket a vytvořil video na téma suplement kreatin.
Video mělo 205 000 zhlédnutí a BrainMarket mě oslovil ke spolupráci (měsíční budget na nákup a provize z prodeje kódu SAM10).
Získávání leadů (potenciálních zákazníků).
Je běžná praxe prodejních trychtýře, že lidé vám dávají určitou hodnotu zdarma (např. e-book, videa, průvodce atd. – jako v obchodě), aby získali váš kontakt (e-mail, telefon), ale hlavně, aby si s vámi začali budovat větší důvěru.
Udělal jsem svůj lead-magnet na průvodce suplementů (pdf.), ale pouze pro zkoušku pro svoje další klienty (co funguje a co nikoli) a získal jsem přes 100 e-mailových adres do mého účtu na Eco-mail.
Offline aktivity!!!⚡️
Porganizoval komunitní běhy v Praze – offline setkání jsou klíčová pro pochopení cílové skupiny.
Pozvánka na běhy v centru Prahy vidělo přes 100 tisíc lidí, zareagovalo přes 200 (zprávy, komentáře s CTA „Běh“).
Zde: https://www.instagram.com/reel/C1FRTWELFnE/

Výsledky a další cíle 🔥
V létě jsem se stal mistrem ČR v SUP (Paddleboardingu) 2024.
Snídaně s Novou si mě pozvala do vysílání, kde jsem propagoval svůj sport.
Aktuálně mám s mojí osobní značkou větší cíle – orientovat se více ve své cílové skupině a v jasných tématech, které rezonují se správnými lidmi směrem k mým cílům se SUP Prague/Sport a Starthere.
Případně, záznam zde :) : https://tv.nova.cz/porad/snidane/video-bonus/120253-video-mistr-cr-v-paddleboardingu-radi-je-to-nejlepsi-sport-pro-dlouhy-zivot

⭐️ Dlouhodobá hodnota osobního brandu sportovce – Star.
Osobní brand je největší aktivum sportovce:
Spolupráce (partnerství, sponzoring).
Příjmy (produkty, služby, merch).
Networking (poznávání nových lidí, inspirace)
Dopad (inspirace společnosti)
Budoucnost (po kariéře).
Co si odnést?
„Sportovec není hodnotný a populární pouze kvůli jeho zručnosti, ale i díky jeho schopnosti inspirovat k lepšímu životu.“
Současná hodnota sportovce je inspirovat a reprezentovat zemi (proto je stát platí).
Pokud chceš pomoc se svou osobní značkou, nahlédni do mé akademické práce k budování osobní značky sportovce a jeho monetizace, zde: https://is.muni.cz/th/erfax/Renesance_ve_sportu.pdf?info=1;zpet=https:%2F%2Ftheses.cz%2Fvyhledavani%2F%3Fsearch%3DNicholson%26start%3D35
Nebo si objednej nezávaznou konzultaci zde: https://calendly.com/samuel-starthere/30min
Těším se, až ti pomůžu s odpálením mezi hvězdy! Starthere. Star there.
Samuel ze Starthere.